Narrow your search

Library

Hogeschool Gent (1)

KADOC (1)

KBR (1)

KU Leuven (1)

Thomas More Kempen (1)

Thomas More Mechelen (1)

UCLL (1)

UGent (1)

VIVES (1)

VUB (1)


Resource type

book (1)


Language

Dutch (1)


Year
From To Submit

1997 (1)

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Vormend onderwijs : dialoog tussen praxis en theorie : verslag Europees wetenschappelijk seminarie, Antwerpen, 18 en 19 maart 1996
Authors: ---
ISBN: 9053506160 Year: 1997 Publisher: Leuven Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe kan een les chemie verder reiken dan het bestuderen van een aantal reacties? Waardoor komen beeldende kunsten los van een louter technische benadering? Hoe aan jongeren een beter inzicht geven in de maatschappij van vandaag door de samenhang, het onderlingen verband van een gebeuren in de geschiedenisles aan te tonen? En hoe kan een leraar tijdens een les godsdienst, vertrekkend van verhalen van wel 3000 jaar oud, zo uit de bijbel geplukt, jonge mensen bewust maken van verdrukking en vervolging van volkeren? Dit boek geeft een antwoord op de veelgestelde vraag: hoe kan een opvoedings- en vormingproject doorleven in de vakken? Het is de vrucht van een dialoog tussen wetenschapsmensen en vakleerkrachten. Een exemplarische benadering - uitgaande van concrete lessen - die de lezer een aanzet biedt om ook in de eigen praktijk een aantal kansen voor vormend onderwijs in te bouwen.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by